پیکسل چیست؟ هر آنچه از پیکسل باید بدانید.

پیکسل چیست؟ هر آنچه از پیکسل باید بدانید.

 

پیکسل چیست؟

پیکسل یا PIXEL در اصطلاح گرافیک و تصویر و نرم افزارهای طراحی، دارای مفهومی متفاوت است و اینجا قصد نداریم به توضیح پیکسل گوشی چیست یا اینکه هر مگاپیکسل چند پیکسل است بپردازیم؛ قرار هم نیست مقایسه پیکسل تلویزیون و پیکسل گوشی را شرح دهیم. ما به معرفی محصول پیکسل که یک کالای فلزی دایره ای شکل و عمومن با قطر 44 میلیمتر است و در پشت آن سوزن یا آهنربا برای اتصال به لباس و سطح و ... وجود دارد می پردازیم. ما از پیکسل دخترانه، به اکسسوری زینتی محبوب که از طریق چاپ یک لایه کاغذی و پرس شدن در میان فلز و روکش به دست می آید حرف خواهیم زد. یعنی پیکسل چاپ و تبلیغات و در یک کلام پیکسل فلزی!

کالای پیکسل سنجاقی در واقع نوعی بج سینه است . پیکسل در ایران به این نام مشهور است و در خارج از ایران ، به نام button یا همان دکمه آن را می شناسند . حتی دستگاهی که پیکسل به وسیله آن تولید می شود را تحت عنوان پیکسل زن می شناسیم؛ این در حالی است که خارجی ها از آن تحت عنوان دکمه ساز یا button maker یاد می کنند.

 

قیمت پیکسل

قیمت پیکسل ارزان است. ارزان بودن پیکسل سبب شده است تا گاهی به عنوان پیکسل هواداری در لیست اقلام هواداری جای بگیرد و گاهی هم به عنوان هدیه تبلیغاتی، گزینه اول شرکت ها و سازمان ها باشد. لیست قیمت پیکسل در شرکت های مختلف با توجه به حاشیه سودی که برای خود در نظر می گیرند متفاوت است اما تنوع پیکسل هم از عوامل تعیین کننده در قیمت نهایی تعرفه چاپ پیکسل فلزی است. بهترین نرخ پیکسل سوزنی را نمی توان با قطعیت اعلام کرد اما مثلن پیکسل های آهنربایی و پیکسل های جاسوئیچی همواره از پیکسل فلزی پشت سوزنی گران تر هستند. (موارد تخفیفی و حراج، استثنا هستند)

         

تفاوت پیکسل و بج سینه چیست؟ (کاربرد پیکسل)

فرق پیکسل سوزنی و بج سینه را می توان در رنگی بودن و چاپی بودن پیکسل دانست. تفاوت بج سینه و پیکسل را می توان در شکل و اندازه دایره ای ثابت و محدود پیکسل فلزی دانست. هرچند که هر دوی این ها، هدف یکسانی دارند اما با توجه به تنوع لوگو شرکت ها و سازمان ها، بج سینه سفارشی از انعطاف بیشتری در تولید به شکل دلخواه مشتری برخوردار است. این را هم بگوییم که بج سینه دارای محدودیت هایی در چاپ رنگی می باشد و اصلاً با قابلیت چاپ پذیر بودن پیکسل قابل مقایسه نیست. یعنی پیکسل ها به مراتب از لحاظ طرحی که روی آن ها می تواند چاپ شود برترند.

رایج ترین فرم پیکسل، دایره است.

پیکسل ها عموماً به شکل گرد یا دایره ای شناخته شده هستند اما انواع مربعی و مستطیلی هم وجود دارند. پیکسل مستطیل و پیکسل مربع، هرگز به محبوبیت شکل رایج پیکسل دایره نیستند؛ هرچند که فرایند تولید دشوار تر و یا هزینه بیشتر هم ندارند. شاید چون چشم ها به این تصویر عادت کرده است، در خرید های حضوری و خرید آنلاین پیکسل هم شاهد سفارش فروش پیکسل دایره ای هستیم. بیشتر هم اندازه 44 میلیمتر که به اختصار آن را پیکسل 44 میگوییم.

 

بیشتر کدام گروه سنی طرفدار پیکسل است؟

کاربرد پیکسل زیاد است و پیکسل برای طیف سنی نوجوانان دارای محبوبیت خاصی است زیرا علاوه بر کاربست به عنوان جایگزین بج سینه، از پیکسل روی کفش، آستین لباس و کوله پشتی یا حتی پیکسل آهنربایی را روی یخچال نیز استفاده می کنند. با نصب تصویر بازیگران و بازیکنان یا لوگو تیم ها روی سینه، می توان تعلق خاطر به گروه یا فردی خاص را ابراز کرد.

با توجه به اینکه نوجوانان تمایل به ابراز علاقه به آنچه برایشان محبوب است و از طرفی تجربه بیشترین فروش محصول پیکسل به افراد بین 12 تا 25 سال، این نتیجه گیری حاصل می شود که طیف سنی نوجوانان، دوستدار پیکسل ها هستند.

بررسی سفارش سازمانی پیکسل

البته نباید از یاد برد که با توجه به این که زمان آماده سازی سفارش چاپ پیکسل بسیار کوتاه است و در مدت زمان کم می توان مقدار زیادی از سفارش عمده پیکسل را تامین کرد، شرکت ها و مشتریان سازمانی هم به آن روی خوش نشان می دهند و در راستای اهداف تبلیغاتی خود از آن بهره می برند. پیکسل تبلیغاتی به تیراژ های 1000 عدد به بالا گفته می شود هرچند که مانعی برای چاپ پیکسل در شمارگان 100 و 200 و ... وجود ندارد.

ماندگاری پیکسل چقدر است؟

اگر پیکسل ها خیلی در دست و پا نباشند و گوشه ای آرام بگیرند، شاید سال ها سالم بمانند. اما چنانچه به عنوان یک وسیله کاربردی و روزانه که مدام جا به جا می شود به کار روند، باید عمر آن ها را چند ماه در نظر گرفت. یعنی با دوام یا کم دوام تلقی شدنشان بستگی به میزان استفاده دارد. جای خوشحالی است که تابش نور یا لمس آرام سطح مدور آن ها، تاثیر کمی در کاسته شدن از کیفیت و خارج شدن از حالت اولیه دارد.

شستشوی پیکسل کار درستی نیست

درست است که پیکسل ها فلزی اند و یک روکش سلفونی نسبتن ضخیم هم دارند اما این بدان معنا نیست که می توان پیکسل ها را شستشو داد. به بیان خلاصه، پیکسل قابل شستشو نیست و تنها با دستمال نمدار باید غبار یا کثیفی را از روی آن پاک کرد. اگر زیر آب قرار بگیرد، آب به لایه زیرین آن که کاغذ چاپ شده است نفوذ می کند و علاوه بر تخریب طرح و چاپ، فلز آن را هم دچار زنگ زدگی می کند. به جز احتیاط جهت جلوگیری از له شدگی، نکته دیگری برای نگهداری از پیکسل باقی نمی ماند.

کلکسیون پیکسل

همواره دیده ایم افرادی را که کلکسیونر هستند و تعداد زیاد یا انواع و اقسام یک چیز خاص را جمع آوری می کنند. مواردی مانند کلکسیون تمبر، کبریت، اتومبیل و ... . برخی هم علاقه مند به جمع آوری کلکسیون پیکسل هستند و پیکسل های متنوع با طرح و رنگ و ابعاد گوناگون را نگهداری می کنند. نوین نقش محدودیتی در چاپ پیکسل تک ندارد و آماده کمک به کسانی است که می خواهند با طرح های تکی، مجموعه خود را کامل کنند.

 

فهرست انواع پیکسل:

 

  • پیکسل فلزی

  • پیکسل آهنربایی یا پیکسل مگنتی

  • پیکسل جاسوئیچی یا پیکسل جاکلیدی

  • پیکسل آینه ای

  • پیکسل در باز کن

  • پیکسل گل سر

  • پیکسل پشت پلاستیکی

  • پیکسل چراغ دار

  • پیکسل سوزنی


سایزبندی پیکسل 25، پیکسل 37، پیکسل 44 و پیکسل 58 میلیمتری است؛ در فرم های دایره، مربع و مستطیل.

 

اگر پرسشی برای شما باقی مانده است و در صورتی که قصد سفارش چاپ پیکسل طرح دلخواه دارید، با شماره 09109867022 در تلگرام یا آیدی @novinnaghsh-print گفتگو کنید. شماره تلفن 02166126993 هم برای ثبت سفارش تلفنی پیکسل در دسترس شماست.

همکاران ما فرایند انجام سفارش شما را از طریق راه های ارتباطی ذکر شده، پیش می برند.

ارسال دیدگاه

    هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.